Tuesday, April 26, 2011

perpisahan...

20 april 2011...hari last final exam dan jgk hri last di KMPk..entahlah..ku terjaga dari tidur awal hari itu..mungkin hari last penat kemas barang..tiba-tiba je rasa sebak dihati ini..masa solat subuh tak tertahan di jiwa ni,lalu kubiarkan saja mutiara jernih melalui pipi ini..mungkin rasa sayang nak hadapi perpisahan..habis exam..semua org bersalaman..masa tu aku tak mampu tengok suasana tu..tak tahu laa,sehari tu mmg asyik nangis je..tiba2 dpt msj dari kakakku..dia cakap dia dh tggu kt cafe.."awalnya datang"..bisikku..aku terus bergegas uruskan perkara yang perlu di selesaikan..dan kami sama2 kemas barang masukkan dalam kereta..masa tu mata ni mmg dh bengkak dh..=( tak tahu laa kenapa sedih sgt..last..aku salam ngan roomate2ku..sempat ku hulurkan penanda buku yg ku cipta sebelum hri last..kat belakang tu aku sertakan ucapan kt dyorang..masa tu mmg tak bleh nk kata apa2 dh,sebak ..hehe..



on the way balik kelantan..aku,kakak n abang diuji dalam perjalanan kami..kteorang 'accident' kat simpang pulai nk masuk plaza tol k.kangsar..agak teruk jgk kereta kami..tayar pecah,sportring patah..dia terlanggar dinding kat fly over,sebab dia belok tak lepas..


kakak terseliuh kaki..aku,terhantuk kepala..agak pening la jgk..sb masa tu abg dari highway dia bawak 120km/h..so dia belok terus laa,sb terlepas lorong..dpt la jgk rasa naik ambulan..rasa syukur tak terhingga sebab semua ok..alhamdulillah..ma dan abah kat umah,risau sgt..dia nk dtg kt perak,tp ayah su dh ada..dia la yang hantar kteorng balik..


berehat dlu kt umh ayah su..keesokkan kteorng bertolak balik kelantan,urat semua dh rasa sakit..rasa macam tak bleh nk gerak banyak..semua sakit..


bila sampai umah,ma n abah dh tggu kt pintu..risau dgn keadaan kami..alhamdulillah ok..keesokkan hari ma buat kesyukuran sikit,sb selamat dari 'accident'tu...


dan yang pasti semuanya ada hikmah..


alhamdulillah Ya Allah..kerana Kau msih uji aku sebagai HambaMu..


segala puji hanya untukMU......

Wassalamm...

No comments:

Post a Comment