Wednesday, July 28, 2010

Salam...


Sudah lama sepi jari jemari daripada mengisi ruangan blog ini..maaf dipinta andai lama sudah ku tinggalkan sudut ini,kerana masa bukan mengejar kita tapi kita mengejar masa..

setelah sekian lama menyepi, kini jari jemari ini telah diberi keizinan olehNya untuk menulis..pejam celik,pejam celik..ramadhan yang ditunggu-tunggu hadir lagi..alhamdulillah,kerana Allah masih lagi memberikan kesempatan untuk beribadat kepadaNya..kedatangan Bulan Barakah ini memberi seribu satu pengharapan kepada ummat islam,untuk merebut peluang yang datang sekali setahun..memohon simpati dariNya..

begitu banyak dosa yang kita lakukan sepanjang kehidupan,tak sedar diri semakin membesar..Allah..masihkah ada secebis kasih dan magfirahMu untuk kami insan yang sangat kerdil...Allah Tuhan RabbulJalil..sungguh besar nikmatMu kepada kami..daripada sebesar zarah ke sebesar-besar gunung pun tak dapat kami menghitungnya.."dan jika kamu menghitung nikmat Allah pasti tak akan dapat kamu menghitungnya.."(ibrahim:34)..begitulah firmanNya..

Ampunilah kami semua Ya Allah agar kami dapat dipertemukan disyurga kelak..bersama junjungan Besar Nabi Muhammad S.A.W..itulah impian kami..tetapi,bukan murah nilai syurga untuk kami pertaruhkan..kekadang terfikir dilubuk hati ini,layakkah aku mengangkat kakiku yang hina ini,melangkah ke syurga Allah yang pasti hanya untuk orang - orang mukmin..terpilihkah aku??subhanallah..terasa gentar hati ini..apabila teringatkan semua itu..

Ramadhan datang menyinari kehidupan,bulan kerahmatan,bulan keampunan..disertai dengan malam lailatulQadar yang pasti ditunggu oleh mereka yang mahukannya..pasti dapat memberikan impak yang besar kepada ummat islam..

Ramadhan kali ini,tak dapat ku sambut bersama keluarga tercinta..kerana takdir telah tercatat..tapi itu adalah lumrah orang berjuang mencari ilmu..ada pengorbanan yang perlu ditanggung...dan ku pasti sahabat-sahabatku juga merasai perasaan yang sama..

semoga Ramadhan kali ini akan memberikan sejuta keampunan dan kerahmatan kepada ummat islam..

wassalamm.

No comments:

Post a Comment