Friday, May 28, 2010

pengembaraan bermula.......


















salam perjuangan sahabatku.....

sudah lama ku tidak mencoret di laman blog ini,kerana pengembaraan ku telah bermula untuk menimba ilmu Allah yang begitu luas seluas lautan yang tiada batasan...

Subhanallah...Maha Suci Allah..ku rafa'kan rasa syukurku kepada yang Maha Esa..kerana aku adalah salah seorang diantara dua ribu pelajar yang terpilih ke kolej matrikulasi perak (KMPk)..

kehidupan disini begitu mencabar..jadual pun boleh dikatakan agak ketat..tapi itulah orang kata pengalaman tidak mampu dibeli dengan wang ringgit,dalam menimba pengalaman,banyak sokongan yang diperlukan,semangat dan keikhlasan itulah yang paling penting..

Walaupun penat kaki melangkah,walaupun sudah lelah membawa diri..namun itulah sebuah hakikat yang harus diterima oleh kita sebagai hamba dan khalifah Allah.."kholaqtul jinna wal insan illa liya'budun..."begitulah firmanNya dalam kitabul 'aziz...mafhumnya..'Aku mencipta manusia dan jin tidaklah lain kecuali hanya untuk beribadah kepadaKu.."dan menuntut Ilmu juga suatu ibadah...jadi walaupun sejauh mana kita melangkah..itulah kita..tak lari dari landasan fitrah manusia.."t0labal 'ilmi faridh0tun 'ala kulli muslim.."

mungkin hanya itu yang mampu ku coretkan untuk kali ini..untuk akhirnya..salam mujahadah...salam perjuangan..

Wassalamm..=)

No comments:

Post a Comment