Sunday, May 8, 2011

Selamat Hari ibu..



8 mei..saya rasa semua orang 'wish' selamat hari ibu kat mak,umi,ibu,mama,maa, masing-masing kan..tak ketinggalan juga saya..bagi saya hari ibu ialah hari-hari buat saya..sebab dalam islam Allah berfirman "redhollahu fi redhol walidaini.."Dalam doa saya,alhamdulillah setakat ni dan sehingga ke penghujung nafas saya,tak pernah ketinggalan untuk berdoa kepada kedua ibubapa saya..




Dikesempatan ini..saya ingin mengucap jutaan ribuan terima kasih,kepada bonda dan ayahanda(ma dan abah) yang telah mendidik,mengajar,membesar kami 13 beradik.Dalam apa jua keadaan,ma dan abah tetap tabah hadapi bersama..untuk memberi nafkah kepada kami,menjaga kami dengan penuh ikhlas,dan menyayangi sebagai amanah yang dianugerahkan oleh Allah..


Hasil daripada didikan abah dan ma..Alhamdulillah,semua adik beradik saya setakat ni berjaya ke Universiti..tapi ada lagi yang bersekolah..Ma dan Abah teringin sgt nk menantu,mgkin takde rezeki lagi kot..Alhmdulillah K.long dh bertunang ngan abg long bru2 ni..K.Na masih menanti jodoh dalam hidupnya..mgkin dia sibuk kat Ward,tak sempat nk cari..tapi org kata klu ada jodoh tak kemana..saya doakan k.na dpt jodoh yg baek dan soleh..



Al-kisah 2 abg saya plk,ramai sgt yang masuk mntak,macam anak dara la plk..hehe tapi diorang tak kisah sgt lagi,abg yang sorang ni,dh nk kerja kat consultant ape ntah,alhmdulillah dia ni mmg murah rzki lepas tamat ijazah engineering civil kat USm terus ada orang bg tawaran kerja dan pada masa yang sama dia dpt sambung Master kat USm jgk kot,ada tajaan katanya..tapi tak tau la dia nk plih yang mana..istikh0roh dlu laa yer..Abg yg satu lgi ni,MA(medical assistant) sibuk jgk,tapi dalam sbuk smpat jgk cari..(kiranya dh berpunyalah ni)hehe..tapi tak tau lagi,klau ada jodoh insyaAllah..


Dalam family kami,adik2 paling hormat dan 'takut' k.ain..hehe,dia ni garang n tegas orgnya,tak lupa jgk cermat! teliti sgt..bulan 8 ni,Insyaallah, dia nk 'fly' kat UK smbung medic tahun 3..hehe,jap lagi adik2 bleh la nakal2..for k.ain gudluck la yer! jgn lupa kat ma dan abah...


Yang pling 'ayu' namanya jgk k.ayu..mstila ayu..Dia ni snsitif skit tapi sgt rajin orgnye..hehe(btul ke?) btul la tu,jgn la prasaan plak..skrg wat Dip.microbiology kat UiTM...dh nk hbis dh,jap lagi smbung ijazah plak..InSyaAllah..katanya malas dh..hehe tipu je kot,saje dia gurau..


then,giliran saya plk,sy ni insan yg sgt biasa dri adk beradik sy,bru hbis study kat matrik perak dan tak tahu la rezeki dapat kat mna nanti..doakan ye..adik2 yang laen masih study kat maahad,ada lagi yg bersekolah rendah,yang tadika pn ada lagi..yang bongsu..study kat maahad muhammadi p.pkan form 3..untuk ifa gudluck PMR thun ni..wat molek2..ika plk,maahad kat morak form1..isya,aidil n iman..kat Sk seri WB..blaja rajin2..n the most cute! airiel..si kecik yang sgt rajin mnulis..kejenyE menulis je,katanya nk jadi Professor..hehe insyaAllh dik..blaja sungguh2..


Kesimpulannya especially foR my siblings,tak kisah lah kita ni dh pegang jawatan besar mana pun,jasa ma dan abah tak mampu kita nk bayar,besarnya pengorbanan mereka mendidik kita,sampai kita berjaya menjadi seorang insan yang baik..janganlah pernah lupa untuk berdoa kepada mereka..



Kepada ma dan abah,i really2 love U!!uhibbukum fillah.....






akhir0N, bismillahirahmanirrahim..Rabbifighralana,zunubana,waliwalidaina warhamhuma kama rabbayana SoghirO..Ameen ya Rabbal 'alameen...





wassalam..


*gambar taken by_k.ain..tQ!!(xcukup corum lagi hehe)


No comments:

Post a Comment