Monday, July 11, 2011

jAngaNLah tinggALkaN Aku


Hayatilah..selamat datang wahai Ramadhan..kami sentiasa menunggu kehadiranmu...=)



Ramadhan datang lagi...
bagaikan kunjungan yg lalu...haruskah aku terus begini???
Masih di sini...sedang janji buah manis dari dirimu bertamu lagi tanpa jemu...
Dalam ramah melimpah ruah??



Ya...disana ada anggur & delima basah..
Bersama2 sepuluh gugusan keampunan di sepuluh hari pertama..
Disana..ada pula madu Maghfirah dari sepuluh telaga kauthar...
Yang brsatu dlm sepuluh kolam jauhar..
sepuluh janji terakhir pula,adalah anugerah berupa..
Keamanan dari fitnah Neraka...


Entahlah ma..
Aku tiba-tiba seakan terdengar denting loceng-loceng lembut...
Yang sering bersuara diubun-ubun ku...


Dengan segala resam pemurah...
Ramadhan diciptakan lagi utkku...
Bagaikan selipat daun rampai..
ia bagaikan sapu tangan berupa kesempatan dari Tuhanku..
Ma...haruskah aku terus begini???

Ramadhan.....
kata2mu berbunga lagi dipagar...
Sedang aku pun tercium wangi kasturinya...



kata2 asyik janji darimu...
yang terpintal dilontar...
pandangku sungguh memukau...
aku dilambai..
tapi haruskah aku terus terlantar....



Mengenang Laila yang bernama Ramadhan itu
untuk sekadar melintas...
Bagaikan puteri...lalu ghaib lagi di renda jendela??



Bunga di Ramadhan...
dijalin pagar yang berlingkar..
Jangan aku terus ditinggal...
Izinkan aku mengejar...


Nantikan aku Maghfirah...
sambungkan aku ke benang Arasy...
kerana kau lah keindahan..
kau lah kelembutan..
Angkatlah sesalku yang dipukau asyik dari alpaku...
Muatkan aku ke piala Kekasih...
kerana Dialah Allah Tuhanku...
Bawalah aku kesana......

wassalam.....

No comments:

Post a Comment